Hvis du nogensinde har drømt om at eje et mikrobryggeri, er du ikke alene. Mange andre små virksomheder har de samme ambitioner. Ølindustrien boomer, og mikrobryggerier er ingen undtagelse. Økonomien er rigtig: Selvdistribution er ikke kun bekvemt for bryggere, men det skærer også ned på overhead. Dette betyder ikke kun lavere driftsomkostninger, det sænker også prisen på selve øl. Mikrobryg er typisk prissat omkring $ 10 per six pack, men med håndværkets popularitet kan priserne endda gå op til $ 15 per six pack.
Håndværksbryggerier
Mikrobryggerier, eller håndværksbrygning, er en voksende industri, der fokuserer på at levere unikke håndværksøl. En håndværksbrygger er typisk defineret som en lille uafhængig bryggerivirksomhed, der producerer mindre end seks millioner tønder øl om året og sælger det meste af sit øl off-site. Det skal desuden ejes af mindst en fjerdedel ejer, som ikke er alkoholproducent.
Både mikrobryggerier og håndværksbryggerier er dedikerede til at producere unikke øl af høj kvalitet med en unik smagsprofil. Derudover laves de ofte i små partier med premium ingredienser og minimal kommerciel produktion. Disse bryggerier kan kun betragtes som et håndværksbryggeri, hvis de overholder visse standarder og producerer kvalitetsøl. Håndværksølindustrien er en hastigt voksende sektor og har oplevet en støt vækst de seneste år.
Mikrobryggerier
Mens mikrobryggerier ikke ofte er iværksætteres første forretningsprojekter, har mange haft succes i årevis. De fleste bryggere bruger et distributionssystem i tre niveauer for at tjene penge. En distributør sælger alkohol til lokale virksomheder, og de kundevendte virksomheder sælger direkte til forbrugerne. Microbrews sælges året rundt, men mange bryggere skaber sæsonbestemte tilbud. De kølige vinter- og forårsmåneder har en negativ effekt på ølsalget.
Mens mikrobryggerier plejede at blive omtalt som mikrobryggerier, er udtrykket siden blevet et mere almindeligt synonym for håndværksbryggeri. Disse små bryggerier producerer normalt mindre end 12.000 liter øl om året, men opretholder stadig de samme kvalitetsstandarder. Som følge heraf er de mindre end traditionelle bryggerier og fokuserer ofte på eksperimentering, bæredygtighed og fleksibilitet. Et mikrobryggeri flytter grænserne for ølsmag og ingredienser, markedsføring og drift.
Nanobryggerier
Selvom du måske tror, at nanobryggerier bare er fancy små iste-steder, vil mange mennesker faktisk gerne tale med nogen. Nanobryggerier giver håbefulde iværksættere mulighed for at omgå det etablerede hierarki og sælge deres kreationer direkte til deres kunder. Nanobryggerier kan opbygge en loyal tilhængerskare, etablere efterspørgsel og endda få adgang til investorer. Og de kan selvfølgelig også producere sjældne øl med begrænset løb.
Selvom de fleste nanobryggerier laver mindre øl end mikrobryggerier, er de stadig meget mindre end deres modstykker. Disse operationer udføres ofte af enkeltmandsoperatører og producerer ikke meget mere end 500 fustager om året. De er formentlig personlige bryggerier. Så hvordan starter man et nanobryggeri? Først skal du definere, hvad et nanobryggeri er. Traditionelt defineres et mikrobryggeri som alt med mere end fem tønder. Et nanobryggeri er typisk mindre end et mikrobryggeri, så udtrykket nanobryggeri er mere præcist.
Omkostninger ved at starte et mikrobryggeri
Opstartsomkostninger for et mikrobryggeri kan variere fra $130.000 til $175.000, afhængigt af din placering og forretningsplaner. Udgifterne til at leje plads kan være mindre end prisen på et bryggeri, men du skal stadig købe kontorudstyr, fjernsyn, lydudstyr og scenelys. Du vil måske overveje at leje et gammelt fitnesscenter eller garage som dit mikrobryggers hjem. Leasing af plads er meget billigere end at bygge et helt nyt bryggeri, men du skal betale for design og konstruktion.
Opstartsomkostninger kan omfatte alt fra licensgebyrer til tilladelser til udstyr. Et boliglån kan hjælpe dig med at sikre dig den nødvendige kapital til at starte din virksomhed. Det kan dog være risikabelt at bruge pensionsfonde, fordi du skal betale skat. For at undgå skat har IRS stillet en finansieringsstrategi kaldet Rollover as Business Start-Up til rådighed. Denne strategi er relativt kompleks, men er investeringen værd for et uafhængigt mikrobryggeri.